A Forma-1 története: a nyolcvanas évek
Piquet, Prost, Senna, Mclaren, Williams és Ferrari. Hat tulajdonnév akár elég is lenne a nyolcvanas éveket jellemezni, de természetesen ennyivel nem elégszünk meg.
A nyolcvanas évek a turbófeltöltős motoroké volt. A hagyományos motorokkal szemben a turbófeltöltős motor esetén nem pazarolják el a kiáramló kipufogógázt, hanem annak kinetikus energiáját kihasználva turbina rendszer segítségével a normális légköri nyomásnál nagyobb nyomással lehet a levegőt a motor égésterébe juttatni. Egyszerű, még nem autóőrülteknek is jól felfogható összefoglalót találhatunk a Totalcar oldalán. Persze voltak hátrányai is: hatalmas fogyasztás, megbízhatatlanság, terhelhetőség korlátozottsága, turbólyuk).
A turbófeltöltős motorok mellett természetesen a megbízható Cosworth kiszorultak és inkább a Formula-3000-ben használták tovább.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez