A Jockey fehérneműk 130 éves története
1876-ban Samuel T. Cooper forradalmi újítást vezetett be a férfizoknik gyártásában, miután a wisconsini favágók gyakran panaszkodtak, hogy a rossz minőségű gyapjúzoknikban munka közben megizzad a lábuk.
Mr. Cooper szerint viszont a legfontosabb az, hogy az ember jól érezze magát abban, amit visel- dobta piacra első, jó minőségű, kellemes viseletet nyújtó férfizokni-kollekcióját, amely a Jockey márkanévre hallgatott. A kezdeti sikereken felbuzdulva a századforduló táján bővítette kínálatát, és megtervezte a Jockey férfifehérnemű kollekcióját, amelynek jelszava- Kényelem és minőség – már előrevetítette a jövőt. A márka villámgyorsan terjedt el egész Amerika területén. 1909-ben tovább bővült a választék. A cég egy pizsamagyárat épített, ahol olyan minőséget és szabásvonalat kreáltak, amely minden korábban forgalmazott hálóruházatnál kényelmesebb volt.
A ’30-as évek közepén a Jockey megreformálta a világ fehérneműpiacát. Piacra dobta az Y-front konstrukciót, vagyis olyan alsónadrágokat, amelyek szárai közé Y alakú toldást tettek, lényegesen kényelmesebbé téve azok viselését. Ezzel az újítással a cég elindult a világhír felé. Az ’50-es években kényelem és a jó minőség mellett előtérbe került a divat is. 1950-től a kollekció minden évben trendnek megfelelő színekkel és formákkal bővült. A ’60-as években céget megbízták az asztronauták fehérnemű-kollekciójának megtervezésével. A modern technikai megoldásoknak és kiváló minőségnek köszönhetően a fehérnemű kiválóan vizsgázott a gravitáció nélküli térben is.
1982-ben ismét új szegmens felé nyitott a cég. Piacra dobta a Jockey nőifehérnemű-kollekciót. A siker a reméltnél is nagyobb volt. Az Egyesült Államokban a Jockey az elsőszámú fehérneműmárka 1934, az első klasszikus alsónadrág bevezetése óta. Éves forgalma alapján olyan nagy cégek táborába lépett, mint a Coca Cola vagy a McDonald’s is. Napjainkban a családi vezetés alatt álló cégnek 122 országban van képviselete, több mint 5300 alkalmazottal. Németországban 55 éve forgalmaz fehérneműt, férfi-hálóruházatot felsőkötött árut és fürdőruházatot. Az „eredeti” termék, a zokni szintén mindenhol megtalálható.
A cég nem áll meg a fejlesztéssel. 2006-ban indította útjára egyedülálló világszabadalmát, a 3D-kollekciót. A termékcsalás teljesen szabad mozgást és komfortérzést nyújt mind hétköznapokban, mind sportolás közben. A fehérnemű „második bőrként” működik, erről tudományosan kidolgozott módszer gondoskodik.
Optimális szabás, magas minőség és kényelem- ez a Jockey. A siker titka az észak-amerikai gyökerek, európai tervezés és egységes nemzetközi megjelenés fehérnemű és kötöttáru piacon.
A Jockey folytatja hódító útját Európa országaiban. A hazánkban is egyre elterjedtebb és kedveltebb márka elsősorban a 25-45 éves korosztályt célozza meg, azokat, akik a világ vezető márkáinak minőségét szeretnék megvenni, ám annál mérsékeltebb áron. A kollekció egyre bővül, a már felsorolt termékeken kívül a jövőben (hasonlóan a nagy világmárkákhoz, mint a D&G, a Versace stb.) kiegészítőkkel is jelentkezik, tovább szélesítve a márkahű vásárlók körét.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez