A Levi's és a Water.org 200 millió liter tiszta vízért
A Levi’s új „Víztározó” játéka a Facebook-on arra bátorítja a fogyasztókat, hogy változtassanak víz-fogyasztási szokásaikon, így támogatva a rászoruló közösségeket.
A Víz Világnapjának alkalmából a Levi’s és a Water.org összefog, hogy felhívja a figyelmet a fenyegető vízügyi problémákra, és hogy tiszta ivóvizet juttasson az embereknek szerte a világon. A Levi’s Water<Less farmer, egy farmer kollekció, ami kevesebb víz felhasználásával készül a farmer árnyalatának kialakításakor. Gyártsa és januári forgalmazása óta már több millió liter vizet takarított meg.
A mai napon induló új, interaktív Facebook-játék, a „Víztartály” (http://apps.facebook.com/leviswatertank) arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy szórakoztató módon vegyenek részt az online víztakarékossági feladatokban. Minden helyesen megoldott feladat vizet szabadít fel a Levi’s Víztartályából, és egyúttal támogatja a Water.org életmentő tiszta-víz projektjeit világszerte. E a kezdeményezés keretei között a Levi’s 250.000 USD összeget adományoz a Water.org fenntartható vízellátási programok finanszírozására, ami legalább 200 millió liter vizet jelent a rászoruló közösségeknek.
A Water.org non-profit szervezet Matt Damon és Gary White alapításával jött létre. A szervezet élen jár abban, hogy fenntartható víz- és egészségügyi ellátást biztosítson a rászoruló közösségeknek a világ minden táján. Ma 8 emberből 1 nem jut biztonságos vízhez, 2,5 milliárd ember pedig WC nélkül él. A számadatok megrázóak: minden évben 4 millió ember hal meg megelőzhető, a víz útján terjedő betegségekben. A Water.org több mint húsz éve helyi partnerszervezetekkel együttműködve dolgozik annak érdekében, hogy a közösség által irányított, fenntartható víz- és egészségügyi szolgáltatást biztosítson azok számára, akik szegénységben élve küszködnek a globális vízellátási krízisben.
A Levi’s „Víztartály” játékának résztvevői hozzájárulnak a vízellátással kapcsolatos válság hírének terjesztéséhez, ezzel együtt támogatva a Water.org globális tiszta-víz projektjeit.
A Levi Strauss & Co. közelmúltban végzett kutatásai azt mutatják, hogy egy termék legfontosabb vízügyi hatásai életciklusa során abból erednek, ahogyan a fogyasztók ápolják a farmereiket. Így a Levi’s márka arra biztatja a fogyasztóit, hogy vizsgálják felül vízfelhasználási szokásaikat, és vezessenek be jelentős változásokat abban, ahogyan használják ezt az értékes természeti kincset.
- Büszkék vagyunk az újításokra, amiket bevezettünk a takarékos vízfelhasználás terén ikonikus termékeinek gyártása során, - mondta Robert Hanson, a Levi’s márka globális elnöke. – De azzal is tisztában vagyunk, hogy néhány a legkárosabb környezeti hatások közül az után lép életbe, hogy a fogyasztók hazavitték a terméket. Mindenki segítségére szükségünk van ahhoz, hogy globálisan csökkentsük a pazarló vízhasználatot, és a felszabaduló fölösleget eljuttassuk azokhoz a közösségekhez, ahol a legnagyobb szükség van rá.
A fogyasztók számára számos online lehetőség nyílik a cselekvésre annak érdekében, hogy vizet szabadítsanak fel a Levi’s Víztartályból. Íme, néhány mód arra, ahogy a fogyasztók változást érhetnek el:
• Posztolj valamit, ami tartalmazza a Waterless jelet (# Waterless)
• Lájkold a Levi’s márkát a Facebookon
• Jelentkezz be bármelyik Levi’s üzletbe
• Biztasd a barátaidat a Víztartály játékra
• Válaszolj meg egyszerű, vízzel kapcsolatos kérdéseket online
• Adományozz pénzt a Water.org részére
• Nézz meg egy Levi’s és Water.org videót online (http://www.youtube.com/watch?v=tuNofhQUV8I)
A Víztartály játék résztvevői között nyereményeket sorsolunk ki, többek között Levi’s Water<Less farmereket. Az egyik szerencsés nyertes egy barátjával meglátogathat egy olyan közösséget, akik a Water.org segítségével jutnak tiszta vízhez.
A Levi’s Water<Less és a Víztartály játék a márka elhivatottságára épül a fogyasztók tanítását illetően arról, hogy hogyan képesek a mosási szokásaik apró változtatásaival nagy hatást gyakorolni a Földre.
Tavaly ősszel indította el a márka a „Care Tag for Our Planet” kampányt, kibővítve a termékekhez járó ápolási útmutatók összeállítását annak feltüntetésével, hogy hogyan tudják a fogyasztók csökkenteni a vásárolt darabok környezetre káros hatásait azáltal, hogy kevesebbszer, hideg vízben mossák, és a levegőn szárítják meg farmerjukat, illetve ha elajándékozzák azt, miután már nincs rájuk szükségük.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez