Audi A7 Sportback
Érzelmekben gazdag formavilág, alapvetően sportos karakter és innovatív technika: A7 Sportback modellje révén az Audi teljesen új piaci szegmensben jelenik meg. A dinamikus, feszes farkialakítással megformált, nagyméretű ötajtós modell három külön világ legkedvezőbb tulajdonságainak ötvözője. Elsősorban sportosan elegáns, akár egy Audi Coupé, amit a márka Limousine változatainak kényelme, valamint Avant modelljeinek kiemelkedő praktikuma tesz teljessé.
Az A7 Sportback maga a színtiszta high-tech. Karosszériaszerkezete számos alumíniumkomponensének köszönhetően kifejezetten könnyű, míg elegáns belterét az exkluzív manufaktúrák minőségi színvonalát idéző kidolgozás uralja. Négy V6-os erőforrása a rendkívül kulturált járás mellett kínált tekintélyes erő és az iránymutató gazdaságosság megtestesítője – a multitronic sebességváltóval szerelt, 150 kW (204 LE) teljesítményű 3.0 TDI kilométerenként átlagosan mindössze 139 gramm széndioxid kibocsátása mentén üzemel. A sportos futómű olyan újszerű megoldásokkal egészül ki, mint például az elektromechanikus szervokormány. A vezetői segédberendezések és infotainment-rendszerek területén a luxuskategória új kupéja az Auditól immár megszokott, különösen innovatív megközelítést képviseli.
Az Audi új ötajtós kupéja a hosszú túrák dinamikus kényelmét alapvetően sportos karakterével ötvözi. Utasterének zajszintje még a tempós autópálya-szakaszokon is kellemesen alacsony marad, miközben a V6-os motorok gázadáskor kulturált, ám vérpezsdítő akusztikai reakciókkal jelzik bőséges erőtartalékaikat.
A rendkívül magas színvonalú lengéskényelem szintén alapjaiban járul hozzá a fedélzeten mindenkor uralkodó színvonalas nyugalom atmoszférájához. Ennek forrásául a jármű összes komponensének igényes és precíz összehangoltsága, a futómű, a motor és az erőátviteli egységek felfüggesztéseinél következetesen alkalmazott, fejlett hidraulikus csillapítási megoldások, valamint a különösen nagy merevségű karosszériaszerkezet szolgál. Utóbbi számos elemében alumíniumból és a legkorszerűbb acélfajtákból épül fel, különösen könnyű és biztonságos konstrukciót eredményezve. A tekintélyes méretű, nagy szögben nyíló csomagtér-ajtó alatt igen tágas, könnyen pakolható és kiválóan kihasználható csomagtartó húzódik. Térfogata 535 liter, amely a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1.390 literig bővíthető.
Az új A7 Sportback révén az Audi formatervezésében is újszerű vonalakkal jelentkezik, amelyeket elsősorban a nagystílű elegancia jellemez. Az új ötajtós kupé hosszúsága 4,97, míg szélessége 1,91, magassága azonban csupán 1,42 méter. Hosszú, megnyújtott motorházfedele, karosszériája rövid első és hátsó túlnyúlása, hosszú tengelytávja, sportosan ívelő C-oszlopai, valamint meredeken ereszkedő farkialakítása összességében kifejezetten dinamikus összképet határoz meg. Az ötajtós kupé határozottan széles és erőteljes kiállással jelenik meg az úton – akár egy erőtől duzzadó atléta.
Az új A7 Sportback semmi mással össze nem téveszthető külsejét extrafelszerelésként LED-fényszórók teszik még egyénibbé, amelyek minden funkciójukat világító diódákkal látják el, mégpedig igen csekély energiafelhasználás mellett. A Bi-Xenon fényszórók a hátsó LED-technikájú világítással együtt az alapfelszereltséget bővítik. A legkorszerűbb fénytechnikát az új fényszórókba integrált, a klasszikus ködfényszórót kiváltó „all-weather” funkció teszi teljessé.
Az A7 Sportback utastere az autó külsejének alapvető és karakteres sportosságát viszi tovább, ahol az Audi ismét jól láthatóan igazolta a járműves design területén kivívott vezető pozícióját. A beltér meghatározó elemeként az úgynevezett „wrap-around” ív szolgál, amely a vezetőt és az első utast körülfogó vízszintes motívumként a védettség határozott érzetét is nyújtja. A hullámformájú díszítő berakások alapvetően dinamikus karakterükkel a műszerfal meghatározó stílusjegyeiként jelennek meg.
Az utastér minden egyes apró részletét is nagy műgond és precíz kidolgozás jellemzi, amelynek minősége már-már az exkluzív manufaktúrák színvonalát idézi. Az Audi rendkívül igényes bőrfajtáival bevont ülések elöl kívánságra klíma- és masszázsfunkciókkal is szolgálnak. A beltér egyedi stílusát az ugyancsak extrafelszerelésként rendelhető hangulatvilágítás teszi teljessé.
Akárcsak az Audi zászlóshajója, az A8, az új A7 Sportback szintén logikus és intuitív ergonómiával és magától értetődő, letisztult kezelési koncepcióval egyesíti a műszaki intelligencia minden eddiginél magasabb fokát. A központi menügombbal és jelentősen csökkentett számú kezelőelemmel működő, ismét továbbfejlesztett MMI kezelési rendszer szintén az alapfelszereltséget gazdagítja, míg az extrák között az új kivetítő-kijelző (Head-up Display) is megjelent, amely a szélvédőre kivetítve jeleníti meg a legfontosabb információkat. Az „MMI touch” rendszere a merevlemezes meghajtóval működő navigációs rendszert a touchpad kezelési kényelmével ötvözi. Segítségével a vezető számos funkciót használhat gyorsan és egyszerűen, a navigációs célok betűit vagy a telefonszámokat például ujjával az érintőfelületre rajzolva is megadhatja.
A fejlett online-szolgáltatások a Google segítségével a Bluetooth-autótelefon révén kötik össze az Audi ötajtós kupéját az internettel. Az UMTS-modul a Google Earth képeit és információit közvetlenül a monitoron megjelenítve kombinálja őket a navigációs útvonalba. A mobil eszközökkel WLAN-hotspot gondoskodik a megfelelő kapcsolatról. A hifi-paletta csúcsát a Bose hangrendszerek mellett az összesen 15 hangszóróval működő, 1.300 wattos Bang & Olufsen Advanced Sound System képviseli.
A csúcsszínvonalú navigációs berendezés az A7 Sportback számos opcionális vezetői segéd- és biztonsági rendszerével is együttműködik. Az előre meghatározott útvonal adatait például a fényszórók, az automata sebességváltó és az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control) számára is hozzáférhetővé teszi, így e berendezések már az egészen komplex menethelyzeteket is értelmezni illetve kezelni tudják. Számos esetben az „Audi pre sense” biztonsági rendszer segíthet a balesetek megelőzésében, illetve azok következményeinek enyhítésében. Az új „Audi active lane assist” az A7 Sportback vezetőjét az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában segíti, míg az új parkoló-asszisztens a beállások alatti kormányzás feladatát veszi át tőle.
Az Audi piaci bevezetésekor négy – két benzines és két dízelüzemű (TDI) – egyaránt rendkívül kulturált járású és erőteljes V6-os motorral kínálja új A7 Sportback modelljét, amelyek a 150 kW (204 LE) és 220 kW (300 LE) közötti teljesítménytartományt fogják át, s gazdaságosságuk tekintetében mércéül szolgálnak kategóriájukban. Az új, 150 kW (204 LE) teljesítményű 3.0 TDI a multitronic sebességváltóval átlagosan 5,3 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, miközben kombinált széndioxid-kibocsátása kilométerenként csupán 139 gramm. Mindegyik erőforrás az Audi innovatív hőmenedzsment-rendszerét alkalmazza, de a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) sem maradhatott el.
Az új Audi A7 Sportback magas fokú gazdaságosságában az új automata sebességváltók is fontos szerephez jutnak. Az Audi motorváltozattól függően kétféle váltóművet kínál: a fokozatmentes multitronic az első kerekek felé továbbítja a motor nyomatékát, míg a kifejezetten sportos karakterű, hétfokozatú S tronic a quattro állandó összkerékhajtással működik együtt. Utóbbi legfrissebb fejlesztései eredményeképpen már koronakerekes differenciálművel és kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással működik.
A hajtásrendszer minden változatában különösen rugalmas és dinamikus karakterű. Kívánságra a hátsó kerekek közötti aktív nyomatékelosztást megvalósító sport-differenciálmű is rendelkezésre áll.
A futómű szintén a sportos precizitás és a luxusszínvonalú kényelem korszerű ötvözete. Az Audi A7 Sportback 18 és 20 közötti peremátmérőjű kerekeken gördülhet. Felfüggesztéseinek lengőkarjai korszerű alumíniumkonstrukciók, új fejlesztésű szervokormánya elektromechanikus úton előállított rásegítésével szintén magas hatékonysággal működik. Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer ugyancsak a szériafelszereltség része, amelyet kívánságra a fejlett csillapítás-szabályzással működő „adaptive air suspension” légrugózás egészíthet ki.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez