Az Audi a legsikeresebb prémiummárka az összkerékhajtásúak között
Az Audi 2010-ben ismét több összkerékhajtású autót értékesített, mint bármely más prémiumgyártó, az elmúlt év során ugyanis 437.792 négykarikás jármű készült a quattro állandó összkerékhajtással. Ezzel világszerte a „30 éve quattro“ jubileumi esztendőben gyártott Audik mintegy 38 százaléka rendelkezett ezzel a technikával, s a márka 74.262 újonnan forgalomba helyezett összkerékhajtású modelljével Németországban is a vezeti a mezőnyt.
A négykarikás márka legkeresettebb összkerékhajtású modelljének 2010-ben az Audi Q5 bizonyult, amelyből az ingolstadti prémiumgyártó 155.025 példányt készített. Az Audi Q5 hibrid quattro és a kompakt Q3 révén pedig az elkövetkező hónapok során még tovább bővül a márka kínálata a SUV-modellek körében. Ám a quattro hajtás nem csupán a SUV-szegmensben örvend nagy népszerűségnek, az Audi vásárlói a további sorozatokból is gyakorta döntenek a 4x4-es változat mellett: az Audi A3 és az A8 között ívelő, széles palettáról 2010 során átlagosan minden negyedik autó a quattro összkerékhajtással gördült le a szerelőszalagról.
„A quattro az Audi egyik legnagyobb sikertörténete, amelynek talán eddigi legizgalmasabb fejezetét írjuk napjainkban“ – hangsúlyozta Peter Schwarzenbauer, az AUDI AG igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „Az elektromos mobilitás felé vezető utunkon ugyanis quattro összkerékhajtásunk tekintetében is teljesen újszerű lehetőségek kínálkoznak. A jövő elektromos quattro modelljei még mozgékonyabbak és biztonságosabbak – s mindenekelőtt még gazdaságosabbak lehetnek“ – folytatta Schwarzenbauer.
Az Audi vásárlói – a különböző karosszéria- és motorváltozatokat, illetve sebességváltókat tekintetbe véve – már ma is összesen mintegy 130 quattro-modell közül válogathatnak, s ezzel az Audi a prémiumszegmens messze legszélesebb összkerékhajtási választékát kínálja. Nem kevésbé sokrétűek azonban a műszaki megoldások sem, amelyek a motor forgatónyomatékát a négy kerék felé továbbítják: a nagysikerű quattro elv mögött négyféle alapvető technika rejlik, amelyeket az Audi tervezői folyamatosan továbbfejlesztenek, hogy minden járműkoncepcióhoz a legmegfelelőbb összkerékhajtást párosíthassák. Legújabb megoldásként a koronakerekes központi differenciálművel és kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással működő quattro-hajtás jelent meg, eddig az Audi RS 5, az A7 Sportback és az A6 sorozatokban.
Magyarországon az elmúlt esztendőben az Audi 1359 gépjárművet értékesített, melynek 37,8 százaléka, azaz 514 darab, quattro összkerékhajtású volt. A legkeresettebb összkerékhajtású modell 2010-ben az Audi Q5 volt, amelyből 177 példányt értékesített a négykarikás márka.
A quattro összkerékhajtás az „Év összkerékhajtású autója – 2011“ szavazáson is töretlenül folytatja sikertörténetét. Az „Auto Bild Allrad“ magazin több mint 119 ezer olvasója - akárcsak 2010-ben – az Audi A4 („Összkerékhajtású személyautók 25 és 40 ezer euró között“) és A8 („Összkerékhajtású személyautók 40 ezer euró felett“) quattro változatait választotta kategóriáik élére. Az Audi ezzel sorozatban immár hatodik kettős győzelmét aratta. A kiváló eredményt az idén három második helyezés teszi teljessé. Az „Auto Bild Allrad“ magazin olvasói kilenc kategória összesen 136 modelljére adhatták le szavazataikat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez