Nem vénnek való vidék! BMW R 1200 GS Adventure LC 2016 0
Sokszor hallani, hogy az vesz BMW-t, aki lehiggadt, hiszen az tatás. Az utóbbi évek, évtizedek rácáfoltak erre, mert a BMW a 90′-es évek nehézségei után rájött, hogy változtatniuk kell!
Kitekintés: Szerencsére meg is tették! Egyre több sportos modell jött elő, sőt még a terepezésbe is belekóstoltak újra (HP2 enduro vagy a 450-es gép). A sokáig jelen volt 4 hengeres “K” szériát is rendre pofozták kicsit. Forgatták az évtizedek alatt a blokkot szinte minden irányba beépítve a motorokba sokáig hosszanti most újabban feladva a szélmalomharcot keresztben elrendezés az uralkodó. A BMW szeret az élen járni az innováció terén az biztos, ha kell, ellene mennek a trendeknek vagy akár maguk teremtik azt.
A “í-re” a koronát a K1600-as szériával tették fel, hogy impozánsan reprezentálják a tudás és technika béli fölényüket. Igaz nem volt nehéz dolguk, mert az autókban, sőt a világégés előtti repülőgép motorjaikban is gyűjtöttek tapasztalatokat a 6 hengeres elrendezéssel, kicsit leporolták az aktákat és máris készen volt a világ legkeskenyebb, legkönnyebb soros hat hengeres motorja az 1.000 köbcentiméter feletti kategóriában. Ami azért szép adat, hogy kicsit több mint 100 kg és a négy hengeres blokkok szélességét meg nem haladó a szélessége. A 160 lóerő és 175 Nm minden csak nem tatás, sőt túra motornál szériában világelsőnek is nevezhetjük.
Elkészült számos sor4-es blokk, folyadékhűtésű boXer és a 800-as szériát is pofozgatják nem beszélve a robogójukról.
GS: A kitérők után térjünk a lényegre most már. Teszten fut nálunk a BMW R 1200 GS Adventure LC 2016-os modellje, ami azért az “új” világ képviselője a BMW-nél. Nem a puszta számadatokon van a hangsúly, sokkal inkább a fejlesztési irányzaton. Bár a 125 Nm és a 125 lóerő elég jó egy túra-enduronak. Itt álljunk is meg egy pillanatra az évek alatt a GS kicsit tolódott az aszfaltos felhasználás irányába amit a saját tömege 260 kg az adventure az új kozmetikai szabály szerint mérve ( 90%-os feltöltött tankkal) és a 19″-os első kerék mellett több tényező is bizonyít. A BMW az autóknál jól elkapott trendet lovagolja a motoroknál, is hiszen a SUV nem vérbeli terepjáró de a hosszabb rugóútjaival, emelt karosszériájával a végtelen kalandot ígéri. Ígéri, na igen ha van pénzünk és tudásunk ezekkel terepezni. Autónál és motornál is igaz, hogy van terep képesebb jármű ezeknél a “SUV”-oknál de a sokoldalúságuk elég megnyerő.
Szabadság, szeretem: Konkrétan mit jelent ez a BMW GS kapcsán? Őszintén? A szabadságot! Ami társadalmunk egyik zászlóshajója. Nem az a lényeg csak, hogy trendi, meg drága, meg státusz. Tudja a motorosok legszentebb Grálját a szabadság érzését. Bizony, igen jól adja. Házon belül a BMW-nek is van jobb terepmotorja, van jobb aszfalt motorja, van minden igényre speciálisabb motorja de mindenre jobb nem nagyon. Pedig már rendesen túl van burjánzva, nagy, nehéz, de még mindig jó választás ha mindenre vágyunk.
Faggattuk görögországi Hellas Rally-n igen szélsőséges körülmények között a Touratech Budapestnek köszönhetően, teszteltük német autópályán huzamosabban 200 km/h-val és kapott a városon túl közutat, földutat is. Mondhatjuk, hogy próbáltunk vele mindent, mire egy kalandmotoros vágyhat.
Amint megszokjuk a gépet azonnal engedelmeskedik minden gondolatunkra, aki GS-ről ül át az egyből otthon érzi magát, aki más motorról annak sem sok idő csak meg kell szoknia, hogy nincs mit megszoknia! Minden működik, fordul, gyorsul ráadásul jól, igen jól. Amennyiben kemény legények vagyunk terepezni is lehet a GS-el ésszel. A címben erre utaltunk, hogy oda a terepre nem árt némi felkészültség, fizikumban, bátorságban, technikában és anyagiakban is ha valamit sikerül elkottáznunk.
Az Adventure változat ráadásul szemre hegyomlás” de kezesebb mint sok kisebb motor, rosszabb futóművel.
“Ronda de finom” igen relatív fogalom
Inkább mindenki döntse el, de mielőtt elítéljük érdemes kipróbálni. Mi megtettük és folytatjuk is még!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez