Újra szól a hat lövetű: BMW K1600GT
Itt van az ősz, itt van újra, elindultak a seregszemlék is szép sorban. Lekerült a lepel a BMW soros hat hengeres orgonájáról is. Évek óta uralta a nagy túra-sport motorok szegmensét, hiszen aki nem tudta megvenni is elismerte, hogy egy nagyon jó motor
Most ahogyan vártuk leporolták a hatost, hogy legyen egy GT ami frissült és majd legyen egy bagger amiről még nem nyilatkoztak. Azért ráncfelvarráshoz kicsit sokat dolgoztak rajta, de legalább nem eredménytelenül. Mit is érdemes tudni erről a motorról, azon kívül, hogy eddig is egy jó túra társ volt, ráadásul több szempontból is elsőséget harcolt ki a széria gyártású 1.000 köb-centiméter feletti kategóriában. 175 Nm! Mondjuk ezzel autók járnak 1-2 tonna súllyal is, de ne kezdjük még a számháborút. A GT nem alapjaiban újult meg nagyon sok részletén változtattak. Bekerültek új funkciók és a megjelenést is frissítették.
Lássuk a részleteket a hivatalos közlemény szerint értelmezve:
Az új BMW K 1600 Gt soros, 6 hengeres motorja a dinamikus túrázás legmagasabb foka.
A soros 6 hengeres motorok már több mint 80 éve szerves részét képezik a BMW személygépkocsik történelmének és a márka identitásának. A 2010-es nagy dobása volt a BMW Motorrad-nak, hogy ezt a hagyományt átültették a motorkerékpárokba olyan ügyesen, hogy a piac is elismerte a legkönnyebb, legkeskenyebb, legkompaktabb soros 6 hengeres motort az 1.000 köbcentiméter feletti kategóriában.
A zseniális futóműnek köszönhetően, a blokk csúcsteljesítményével, ami 160 lóerő és 175 Nm egyesített a kényelem a szinte tökéletes szél és időjárás elleni védelemmel ami páratlan volt a sport-túra szegmensben.
Az új K 1600 GT-vel, a BMW Motorrad új szintet állít fel a 6 hengeres nagy teljesítményű motorok között, ami most még kifinomultabb, továbbra is kényelmes. A teljesítmény nem változott a számokat nézve (nem is szorult rá) de most már teljesíti a blokk az EU4-es elvárásokat.
Széria tartozék lett a Dynamic ESA ami ugye az automatikus futómű csillapítást jelenti.
Míg az előd új mércét állított fel a túra szegmensben a stabilitás, dinamika kezelésében addig az új K 1600 GT egy lépéssel még tovább is megy. Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés, Dynamic ESA több beállítást is enged: “Road” és “Dynamic” néven ami az aktív vezetési élményt és a kényelmet segíti mely ezáltal jelentősen javult a korábbi modellhez képest. Igény szerint az a kormányról állítható és a futómű terheltsége is.
Shift Assistant Pro: váltás segéd, hogy a kuplungkar nélkül is tudjuk fel-le váltani
Ez a zseniális segéd időszerű is volt már hiszen a BMW más modelljén a soros 4 hengeres és számos bokszer modellnél is rendelhető extra volt, így jogos, hogy a nagy túrázón is helye van sőt hol ha nem ott. Ez nem széria tartozék de gyári opció most már. Sem felfelé, sem lefelé váltáskor nem kell a kuplungot használnunk csak is kizárólag elinduláskor az egyes sebességnél. Mondjuk ez nem kényelmi dolog hanem dinamikusabbá is teszi a vezetést és a teljesítmény leadását.Intelligens Segélyhívó a gyors baleseti vagy vészhelyzet esetére:
Mondjuk ez tényleg szenzációs, hogy mindent megtesznek a biztonságunk érdekében. A lehető leggyorsabb baleseti vagy vészhelyzeti megoldás érdekében az új BMW K 1600 GT gyári opciója az “Intelligens Emergency Call”. Amennyiben vészhelyzet vagy baleset történik az intelligens segélyhívó aktiválódik automatikusan vagy manuálisan továbbítva a pontos pozíciónk adatait és koordinátákat a helyszínről segítve ezzel a mentést a BMW Call Center számára.
Áttekintés az új BMW K 1600 Gt esetén:
- 6 hengeres, soros motor, katalizátorral és EU4-es motoral
- változatlan teljesítmény 118 kW (160 LE) 7.750 rpm, nyomatéka 175 Nm, 6.500 -as fordulaton
- széria felszereltség a Dynamic ESA, ami egy automatikus, elektronikus csillapító felfüggesztés
- opcionális a tolató segéd ami egy hátrament az indító motor segítségével
- opcionális a váltó asszisztens, Shift Assistant Pro a fel és le váltás érdekében kuplung nélkül
- új a fedélzeti műszer egység az sebesség és fordulatszám GT felirattal
- opcionális a gyári segélyhívó automatikus berendezés ha baj van
- új és jobb szél és időjárás elleni védelem nagyobbított, nyitható légterelőkkel és újonnan kialakított oldalsó díszítő elemmel
- még dinamikusabb forma
- három új, vonzó szín: Mars vörös metál, metál és Blacstorm Lupine kék metál, Blackstorm metál
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez