Érdekességek a Forma 1-ről
Bár a Forma 1-en leginkább az autóké a főszerep, azért pályán kívül is történtek érdekességek.
Alonso túl van a harmadik X-en
Július 29-én a Ferrari elnöke az olasz La Gazetta dello Sport hasábjain tette közzé jókívánságait 30. születésnapját ünneplő Fernando Alonso-nak: „Gratulálok Fernando! Harminc verseny a Ferrari színeiben és egy igen jelentős harminc év – többé már nem kisfiú – kezdi a közvetlen hangulatú írást Montezemolo, aki így folytatta: sok fejfájást okoztál az ellenfeleknek. Mindig is csodáltuk a képességeidet mind versenyzőként, mind magánemberként. Több mint másfél évet töltöttünk együtt, és jobban megismerhettük a személyiségedet, mely korábban elrejtőzött előlünk. Ez az oka annak, hogy a kapcsolatunk ilyen folyamatos és hosszú. Köszönöm Neked és soha ne add fel, ahogy a Ferrari sem!” – zárta üzenetét a Ferrari főnöke. A Ferrari egyébként pénteken 16 óra 35-re hirdette meg a spanyol sajtótájékoztatóját, előbb az olasz, majd a spanyol, végül az angol nyelvű újságírók számára. Az első ötperces ciklus letelte után valaki áttörte magát az újságírók és operatőrök sorfalán: Bernie Ecclestone volt az, aki azért vágott közbe, hogy boldog születésnapot kívánjon a spanyolnak. Alonso azonban magához ragadta a mikrofonját, és a Ferrari sajtófőnökét, Luca Colajannit idézve azt mondta Bernie-nek: "Elnézést, csak a spanyol média [kérdezhet]!"
Jövőre is júliusban lesz a Magyar Nagydíj
A Magyar Nagydíjat eddig mindig augusztus elejére tervezték, de jövőre is átkerül július utolsó hétvégéjére. A tervek szerint így jövőre július 29-én rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
2013-ban jöhetnek az elektromos versenyautók
Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke kijelentette, hogy két év múlva már olyan sorozatot szeretne látni az F1 betétfutamaként, amelyben kizárólag elektromos autók versenyeznek. Jean Todt a Financial Timesnak adott interjújában beszélt arról, hogy egy új kategóriát akarnak bevezetni, amelyet az Európai Bizottsággal együttműködve találnának ki. "A versenyzésben résztvevőket csak az érdekli, hogy miben tudnak fejlődni, mert nyerni akarnak. Ha a gyártókkal beszélünk, akkor erős az érdeklődés, hogyan valósítsák meg a technológiákat. A sport részvevői kevésbé motiváltak, mert mindez pénzbe, kutatásba kerül, és nem javítja a teljesítményt, ezt megértem" - zárta mondandóját Todt.
2018-ban jöhet a Volkswagen?
A Volkswagen csoport tavaly komolyan fontolgatta, hogy 2013-ban beszáll a Forma 1-be, az ötletet végül ejtették, most viszont a 2018-as dátumot csiripelik a madarak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez