Fiorucci történet
Fiorucci maga a XX. század. A mindig mosolygós, szakállas, elegáns divatguru az öreg Európát képviseli még akkor is, amikor az amerikai Beverly Hills sztárjai ünneplik. Elio Fiorucci helyet követel magának Európa divatcézárjai között, és nincs olyan nap, hogy ne szerepeljen valamelyik világhírű lapban.
A Glamour, az Elle, a Fashion, az Amica és a többi magazin oldalain gyakran találkozhatunk nevével, egy-egy magával ragadó tervével. Fioruccit vagy elfogadjuk, vagy visszautasítjuk. Az extravagáns és egyszerű megoldások kavalkádját tárja elénk. Már a 70-es években új életre keltette és áttervezte a blue-jeanseket és divattá tette azokat. Megelőzve ezzel az olyan nagy neveket a divatban, mint Kalvin Klein és Yves Saint Lauernt. A Fiorucci tervezete T- shirt-ök és farmerek magával ragadják a rocksztárokat, a tiniket, a punkokat és a középosztály divatkövetőit egyaránt.
Az első Fiorucci boltot 1967-ben, Milánóban, a Geleria Passarella-nak nevezett, a milánói dóm közelében lévő gyönyörű bevásárló központban nyitotta meg az akkor harminckét éves Elio Fiorucci. Az a bolt a mai napig is működik, a New York-i, a londoni, a bostoni, a Beverly Hills-i, a tokiói, a zürichi, a Hong-Kong-i, a Sidney-i üzletek mellett.
A Fiorucci birodalom koronája a divatfarmer, több mint három millió darabot adnak el belőlük évente világszerte. Ezek a farmerek többek, mint az amerikai termék egyszerű másolatai. Fiorucci megtöltötte ezeket a farmertermékeket olasz eleganciával, divattal, és Európával. És ez vitte sikerre világszerte, hívei között ott van John Travolta vagy Diana Ross is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez