Itt az új Saab 9-5 SportCombi
A Saab Automobile történetének legnagyobb termékoffenzívája új fejezethez érkezik a régóta várt 9-5 SportCombi Genfi Autószalonon történő bemutatásával.
A letisztult, remekül vezethető SportCombi sokoldalúsága mellett természetesen a közkedvelt 9-5 Sedan tulajdonságait is őrzi, így igazán különleges alternatívaként szolgálhat a nagyméretű prémiumkombik kedvelői számára.
Megjelenése az Aero X ihlette sedanéra emlékeztet, megnyújtott, ereszkedő tetővonala, meredek hátsó-, valamint összefüggő első szélvédője mára mind a márka összetéveszthetetlen védjegyei. Az eredmény egy impozáns sportkombi alacsony súlyponttal és dinamikus megjelenéssel, de változatlan funkcionalitással.
Az innovatív tárolási/szállítási megoldások közt szerepel a többszörösen dönthető, állítható padlózat, az U-alakú csomagtér-sín, valamint a padló alatti rakodótér külön zárható tárolórekesszel. Az extrák közt megtalálható a programozható, automatikus csomagtérajtó is.
A 9-5 Sedanból ismert turbófeltöltős benzines, bioetanolos és dízel erőforrások olyan technológiákkal egészülnek ki a SportCombiban, mint a Saab piacvezető XWD összkerékhajtási rendszere, a Saab DriveSense adaptív futómű, adaptív sebességtartó automatika, Bi-Xenon Smart Beam adaptív fényszórók, kulcsnélküli nyitás és indítás, háromzónás klíma, valamint a Pilot Head-up Display, mely a repülőkből ismert módon a szélvédőre vetíti az információkat.
A SportCombi márciustól rendelhető, a kiszállítás szeptemberben kezdődik. Ez a modell nagyban megnövelheti az új 9-5-ös széria vonzerejét abban a szegmensben, ahol a sokoldalú autóiról ismert Saab kombi-eladásai szinte megegyeznek a sedanokéval.
„A 9-5 SportCombi bemutatása lesz termékoffenzívánk várva várt következő lépése” – fogalmazott Jan Åke Jonsson, a Saab Automobile igazgatója. “Ez a modell új lendületet adhat a Saabnak a nagyméretű kombik szegmensében, ahol korábbi modelljeinkkel megkerülhetetlen piaci szereplővé váltunk.”
A 9-5 SportCombi letisztult frontrésze és jellegzetes hátsó szélvédője azonos a vele párhuzamosan tervezett sedanéval. Az autó különleges megjelenése így tökéletesen illeszkedik a 9-5-ös széria egységes arculatához. A tetővonalat egy alacsony hátsó spoiler nyújtja meg, mely a csomagtérajtó tetejéhez kapcsolódik. A szériatartozékok közt tetősínek is szerepelnek, melyek ultravékony kivitelüknek köszönhetően nem törik meg az autó karcsú sziluettjét.
A jellegzetes Saab stílusjegyek, úgy mint a masszív C-oszlop, vagy a hokiütőt formázó övvonal az erőteljes farrésszel kiegészülve markáns, energikus megjelenést kölcsönöznek a SportCombinak.
A döntött csomagtérajtó remekül illik az autó sportos karakteréhez. A SportCombi is megkapta a Saab új védjegyének számító jéghatású fényszórócsíkot, mely a hátsó lámpatesteket köti össze, és először a 9-5 sedanon, illetve a 9-4X crossoveren tűnt fel.
A mély, kárpitozott rakodótér tágas és ergonomikus. A 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámlák az ülőfelületek és a fejtámlák elmozdítása nélkül is szinte teljesen vízszintes állapotig dönthetőek. A hátsó rész körültekintő hangszigetelésének köszönhetően a járműben utazók a sedanéval megegyező komfortfokozatot élvezhetnek, védve a zajoktól és a rezgéstől.
Döntött hátsó üléstámlákkal a csomagtér közel két méter hosszú (1962mm), és 1600 liternyi adaptív rakteret biztosít (ugyanez az érték alaphelyzetben 527 liter). Az oldalfalak tökéletesen simák és egyenesek, nehezen hozzáférhető sarkok és hátsó kerékjárat okozta deformálódás nélkül. Az oldalfalakban kialakított tárolórekeszek ideálisak kisebb tárgyak elkülönítésére. A szériafelszereltség része négy rögzítőhurok és egy 12V-os hálózati csatlakozó is.
Az opcionális, U-alakú sínnel kedvünk szerint tagolhatjuk a csomagteret. Akárcsak a 9-5 sedanban, egy állítható, teleszkópos válaszfal tartozik hozzá, mellyel a kívánt arányban oszhatjuk fel a rakteret, így különböző méretű tárgyakat is biztonságosan rögzítve szállíthatunk.
A többszörösen dönthető padló jellegzetes repülőformájú fogantyúval nyílik, és további tárolórekeszeket rejt. Kétszeresen döntve egy extra rakodótérhez juthatunk azokban a modellekben, melyekben kisméretű pótkerék helyett defektjavító szett kapott helyet. Egy kihúzható támasztékkal rögzíthetjük is a felnyitott csomagtérpadlót, így biztonságosabban szállíthatunk tárgyakat a padló alatti tárolórészben.
A padló alsó oldalán két rögzítőpont segíti az U-alakú válaszfal vízszintes tárolását. Az ugyanitt található akasztók nagy segítséget jelenthetnek táskák szállításakor. A padló alatti tárolórekeszhez opcionálisan rendelhető műanyag bélés nedves sportfelszerelés, túraöltözék, vagy sáros cipők tárolását is lehetővé teszi.
Kisméretű pótkerék választása esetén azt egy sík lap fedi, mely 65mm-rel a csomagtérpadló alatt helyezkedik el, így remekül alkalmas kisebb, laposabb tárgyak elkülönítésére.
A kényelem szerelmesei számára a csomagtérajtó távirányítású, elektronikus vezérlésű változatban is rendelhető. Ez a verzió egyaránt irányítható a vezetőoldali ajtón található gombbal, illetve a az autó kulcsával. A rendszámtábla felett található érintőfelület és a az utastér egy további gombja ugyancsak a csomagtérajtó aktiválására szolgál.
A csomagtérajtó beprogramozható arra, hogy csak egy bizonyos szögben nyíljon ki, így biztonságosan használhatjuk például egy alacsony belmagasságú garázsban is. A nyílásmagasság az ajtóba applikált gomb segítségével állítható be, mellyel ki is kapcsolhatjuk az eletronikus vezérlést.
A könnyebb rakodás érdekében a csomagtérajtó egészen a lökhárító szintjéig lenyílik, így magassága végül mindössze 648mm. A padlózat egy síkban van a raktér nyílásával, így akadálytalanul csúsztathatunk a csomagtartóba nehezebb tárgyakat. A csomagtérajtóba és az oldalfalakba épített fényforrások elegendő fényt biztosítanak éjszakai rakodáshoz is.
Az oldalfalakhoz rögzíthető, kihúzható csomagtér-takaró elrejti a csomagokat, tartórudazata pedig egy mozdulattal visszacsúsztatható a D-oszlopok belső oldalának sínjeibe, azonnal hozzáférhetővé téve a csomagteret.
Forrás: saab.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez