Legendák találkozója Goodwoodban
Július 1. és 3. között ismét találkoztak a veteránok. March és Kinrara Grófja (Earl of March and Kinrara) idén is a veteránautó-sport Mekkájába invitált, ahol ismét megrendezték a Goodwood Festival of Speed-t.
A versenysport története nagyhírű tanúi, egykori versenyzőlegendák exkluzív társasága ez, Goodwood e tekintetben igazi „Who is Who”. Az Audi Tradition két Auto Union Ezüstnyíllal érkezik, amelyekben nem kisebb személyiségek ülnek majd, mint Nick Mason, a Pink Floyd dobosa és Hans-Joachim Stuck egykori Formula-1 versenyző.
Stuck családja története révén is kötődik az 1930-as évek Auto Union Ezüstnyíl versenygépeihez, az első győzelmeket 1934-ben ugyanis éppen édesapja, Hans Stuck aratta az Auto Union frissen alapított versenyrészlege számára. A Ferdinand Porsche tervezte, 16-hengeres középmotoros autóban a „Hegyi király“ – ahogyan akkoriban áhítattal nevezték – már a kezdetektől világrekordok sorát futotta a berlini Avus pályáján. Az immár legendássá vált – s csak 1939-ben a háború kitörésével véget ért – „kompresszor-korszak“ nyitóévében aratott további győzelmei révén Stuck „nem hivatalos“ Európa-bajnok lett, a bajnokságot ugyanis csak a következő évtől írták ki. Stuck volt az egyetlen Auto Union pilóta, aki folyamatosan 1939-ig az Auto Union csapatában versenyzett.
Hans-Joachim Stuck, Formula-1 pilóta, Le Mans-i győztes, egyben kiemelkedően sikeres Audi túraautó-versenyző már örömmel készül július első hétvégéjére: „Valóban érzelmileg is nagy pillanat ez számomra, amikor apám autójában érkezhetek e rendezvényre.“ Stuck ugyanis Goodwoodban azt az autót irányítja majd a pályán, amelyben apja az Auto Union színeiben futott utolsó versenyén indult: egy 1939-es kettős kompresszoros Auto Union Typ D gyárilag utánépített változatát.
Immár „hagyományosan” a Festival of Speed alkalmával Nick Mason ül a másik Auto Union Ezüstnyílban. A Pink Floyd dobosaként kétségkívül szupersztár Mason mély szenvedéllyel fordul a történelmi versenyautók felé. Ilyen autók rendkívül értékes gyűjteményének tulajdonosaként maga is vallja, hogy e különleges technikák szépsége csakis mozgásban, a pályán élvezhető igazán. Mason így számos versenyen rajthoz állt már, köztük Le Mans 24-órás viadalán is. Goodwoodban a Pink Floyd dobosa azon Auto Union Typ C volánja mögött tűnik majd fel, amelyben Bernd Rosemeyer 1936-ban Európa-bajnokságot nyert. Ez Mason immár ötödik goodwoodi bevetése az Audi Tradition színeiben, amiért mára „az Auto Union utolsó gyári versenyzője“ megtisztelő címet is kiérdemelte. Mint Mason hangsúlyozta: „Igazán csodálatos élmény, pontosan 75 esztendővel Rosemeyer sikere után e legendás versenygépbe szállni.“
Nem csupán Nick Mason és Hans-Joachim Stuck versenyzett azonban Le Mans-ban, hanem Marco Werner is, aki összesen háromszor nyerte meg a Sarthe-parti klasszikus futamot az Audi számára, s ezzel örökre beírta magát az autósport történelemkönyvébe. Werner, aki Daytona és Sebring nagyhírű hosszú távú versenyein is végzett már az élen, a fesztivál során az Audi közelmúltbéli történelmét képviseli. Az Audi R10 TDI pilótájaként gördül ki a pályára, amellyel az Audi az első gyártóként diadalmaskodott dízelmotorral Le Mans 24-órás futamán. Az Audi Tradition mindezeken túl a DKW SS 250 (1937) és a DKW SS 350 (1939) formájában két háború előtti DKW motorkerékpárt is elvisz Goodwoodba.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez