Hogyan éld túl a motoros szezont! És ezt most komolyan gondoljuk
Az év nagy részében nem komfortos motorozni Magyarországon. Közeledik az a rövid időszak, amikor elözönlik az utakat a kétkeréken közlekedő járművek, így érdemes átolvasni, hogyan tudjuk megelőzni, hogy nagyobb baj legyen.
Hogyan élj túl egy kis motorozást:
- oké vigyázz magadra…esetleg imádkozz többet
- tudom ciki a “kukás” láthatósági mellény de legalább látható
- mindent tegyél meg, hogy időben fel tudja dolgozni a többi közlekedő fél a mozgásodat
- ne előzz álló sort jobbról, balról 100 km/h-val
- hiába engedélyezett a fényjelzésnél álló sor elejére való gördülés az nem azt jelenti, hogy 90 km/h-val végig kell tolni mellettük jobbról-balról
- inkább lassíts, ha úgy látod nem biztos, hogy megkapod az akár kijáró elsőbbségedet
- ma már nem elég a szemkontaktus hiszen a többi közlekedő fél van, hogy rád néz még a szeme is lát de az agya nem szándékosan VAK rád és így a szeme által feldolgozott fényvisszaverődések után is kitörli a fontos információt az agy, mert onnan, akkorát, annyival nem vár…CSATT!
- használj minél több legális fényt nappal is
- ne a határaidon motorozz, mert hiába a jó ABS, kipörgés gátló ha a “normál” közlekedésedben elhasználod a tartalékait akkor már nem tud segíteni ha extra baj van
- fogadd el, hogy nincsen annyi életed mint egy macskának
- minden elindulás előtt és közvetlen után is ellenőrizd le a motorod, járműved műszaki állapotát, a fényjelzéseidet, fék berendezéseidet
- idegesen, ingerülten, válás után, fáradtan, álmosan ne ülj fel, nem éri meg
- ne rohanj, mert az összes elemzés kimutatta, hogy 200 km/h helyett csak 120 km/h-val közlekedve még nagy szakaszon is olyan kicsi az időbeni előnyöd, hogy nem éri meg! A 20-30 perc előny aránylik a le nem élt 30-40 évvel. El tudod dönteni, melyik a nagyobb idő vagy fájdalmasabb kiesés.
- ne fogadd el, hogy a fényjelző még “CSAK” narancssárga volt…és egyéb nyalánkságok, SOHA, mert egyszer jön egy kereszt irányú forgalom lendületből neki éppen zöldre váltott volna de nem lassít és 50-70 km/h-val elkaszál.
- sorban látok autóst, motorost, hivatásost, taxit tiltó fényjelzésen áthaladni, ne TEDD
- a közúti közlekedés nem versenypálya, mindennek megvan a maga helye és ideje
- inkább fizess nyílt napot, pályanapot vagy tarts külön pálya motort akár soha nem is forgalomba helyezve, mint a biztos kaszás
- tudom Ti jók vagytok, profik de lássuk be, a mai motorok túlnyomó része többet tud, mint a reflexeink, képességeink vagy a realitás engedne, pár ember tud kimotorozni 200 lóerős gépeket az országban (igen, sértődj meg nem az a kérdés hányan tudnak venni 200 lóerős motort hanem, hogy ki tudja minden tartalékát lezárt pályán kimotorozni? Mondom minden tartalékát!)
- nem ciki egy 100-200 lóerős géppel szabályosan közlekedni, hidd el cikibb meghalni, sokkal cikibb
- folyamatosan olvasom, hogy a gyökér, picsa, nyomorult kijött elém….és? Te mit tettél? Látható, feldolgozható? Észlelhető voltál? Olyan tempót vettél fel, hogy ha baj van Te meg tudj állni? Meg tudtad óvni magad? NEM! Elégtelen leülhet, ja ha lenne mire, mert rommá törted magad.
- vezess defenzíven, mert azzal a balesetek igen nagy %-a megoldható lenne a maradék az kevesebb bajt okozna és kevesebb lenne a halálos végződésű közúti baleset is
- ne hecceld magad, hogy kislányoknak való a tábla és a sebesség limit, az egy nagyon komoly dolog, van, hogy nem naprakész de ha mindenki betartaná akkor nehezebb lenne 70-90 km/h-val ütközni ott ahol 50-es limit van….
- mondjuk sokat segít ha használsz irányjelzőt
- ne az újdonsült párodnak mutasd meg, hogy végig tudsz menni egy keréken a nyugatitól a Blaháig úgy, hogy fent ül mögötted és bízik benned
- az sem baj ha a lágy táskák, felső táskák látható, élénk színűek, akár sárga például és van rajtuk nagy fényvisszaverő felület lásd–››
Száraz utakat és sok élményt!
Krisztián
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez