Nem fogyaszt viszont megy: Ferrari 458 Italia
Biztosan sokan emlékeznek még a Die Hard III egyik jelenetére, ahol egy rozzant Yugóval akarják üldözőbe venni a gonoszokat. Ott a párbeszéd imigyen hangzott: Nem fogyaszt, viszont nem megy. Na ez részben igaz a Ferrari 458 Italia-ra is, azzal a különbséggel, hogy ezzel bárkit üldözhetnél, elkapnád.
A Ferrari új modelljén nem spórolt a cég. Ez mondjuk egy felesleges nyitó mondat volt, eddig se schmutzigoskodtak egy-egy modelljük elkészítésénél a pénzzel.
A 430-as lecserélésére készült gép szinte minden tekintetben felülmúlja elődjét. A modell motorikus tulajdonságairól nem untatnám a divatzabáló olvasót, térjünk rá a nem mindennapi desingra. A modell designját a Pininfarina stúdió készítette el, így garancia volt, hogy az újt Ferrari is egyedi, előremutató és stílusos lesz. Különösen azért lehettek ebben biztosak a Ferrarinál, mivel már az ötvenes évektől számos modellen dolgoztak együtt.
Minden kritika kiemeli, hogy a kasztni számos tulajdonsága az Enzora emlékeztet. Ezen nincs is mit vitatkozni, persze azért egy másik autóról beszélünk. Négy és fél méter hozz, majdnem két méter széles, 1.2 méter magas autó vonalvezetése egyszerre lágy és egyszerre agresszív. Tehát mindkét tulajdonsága megvan, amit elvárhatunk egy Ferraritól. A lekerekített, lágyan zuhanó formák és ívek mellé a természetesen szélcsatornában kifejlesztett, áramvonalas, de lendületes, valóban agresszív külcsín a jellemző.
Az orron és a hátsó ablakoknál található légbeömlők egy Ferrarihoz képest még viszonylag visszafogottak, nem úgy az első fényszórók. A kocsi orrát uralja a hátrafelé felkúszó, ledes kialakítású lámpa, amihez párosul a fényszórók feletti döntött motorháztető, amely így "összeráncolt szemöldökre", egy valóban lendületes, versenyközpontúvá orrá vált.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez