Öt DKW-modellel a Mille Miglia rajtján
Nincs a világon még két olyan szó, amely oly elbűvölően hangzana az oldtimer-rajongók számára, mint a „Mille Miglia“. Idén május 12. és 14. között ismét eljön a történelmi automobilok e leggyorsabb, egyben legkülönlegesebb és legcsillogóbb versenyének ideje, melyen az Audi ismét jelentős erővel képviselteti magát.
Ha pedig az autózás világának e különlegességei újra útnak indulnak a bresciai emelvényről, az Audi Tradition nem is lehet másutt, mint ismét az események középpontjában. Csütörtök estétől 1.000 mérföld áll a 375 induló előtt, akik Rómába, majd szombatig vissza Bresciáig autóznak.
Ünneplő rajongók százezrei várják már nagy izgalommal e veteránmodellek és pilótáik Észak-Itália és az Örök Város közötti látványos „korzóját” – a közismerten „autómániás” Olaszország ekkor legalább annyira ünnepli magát, mint különleges vendégeit. E kivételes esemény részese ismét az Audi Tradition, amely 2011-ben immár a Mille Miglia hivatalos támogatójaként jelenhet meg. Az AUDI AG veteránautó-részlege összesen öt oldtimerével – két DKW Monza és három DKW F91 modellel – vesz részt a klasszikusok klasszikusainak versenyén, egyaránt az ötvenes évekből. A DKW Monza 1956-ban lépett az autós világ színpadára, míg a DKW F91 történelmet írt a Mille Miglia 1954-es futamán. A német labdarúgó-válogatott világbajnoki diadalának évében ugyanis e modell mindössze három hengerrel és 900 köbcentiméter hengerűrtartalommal végzett az 1.000 köbcentiméter alatti indulók kategóriájának élén, mégpedig 104,95 kilométer/óra átlagsebességgel – s csupán 34 lóerővel!
Az Audi versenysport-történetének két élő ikonja is vállalkozott a mintegy 1.600 kilométeres túrára. A jó néhány esztendeje az Audi Sport gyári pilótájaként versenyző, s az Audi R18 TDI versenygéppel az idei 24-órás Le Mans-i futamon is rajthoz álló, piemonti származású Dindo Capello most „hazai pályán” egy DKW Monza volánja mögött vághat neki a távnak. Noha a Mille Miglia már nem a gyorsaságról, sokkal inkább az egyenletes tempóról szól, feltétlen érdekesnek ígérkezik a háromszoros Le Mans-i győztes szereplése. Az egyik DKW F91 modellben pedig Harald Demuth verseng a rali-versenygépek különleges őseivel. Az Audi quattróval kétszeres német bajnok első ízben gördülhet az Audi Tradition csapatának tagjaként a Mille Miglia rajtvonalához.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez