A Golf mellett a Passat az a modell, amelyet az egész világ ismer, és hasonlóan a kompakt típushoz, az első generációt a Passat esetében is a hírneves olasz designer, Giorgetto Giugiaro tervezte.
B1 (1973-1980)
Az általa megálmodott csapott hátú verzió mellé egy évvel később érkezett a kombi. A Passat már a forgalmazása második évében a németországi értékesítési statisztikák élére ugrott. Hamarosan beindult a brazíliai gyártás, 1974 és 1977 között pedig Ausztráliában is készült Passat. Végül több mint kétmillió darab kelt el a középkategória új sikermodelljéből.
B2 (1980-1988)
tágas, jól kihasználható belső térnek, a korszerű technológiának, valamint a sikeres design továbbfejlesztésének köszönhetően a második generációs Passat igazi világslágerré vált. Nyolc év alatt több mint 5,5 millió elégedett vásárló-ja volt a típusnak, ezzel máig rekorder a Passat 46 éves történelmében. Nem véletlen, hogy Németország és Spanyolország mellett gyártása Mexikótól Dél-Afrikán át egészen Kínáig folyt. A sorozat nagy újdonsága a klasszikus szedán-változat bevezetése volt, valamint 1983tól már kapható volt a syncro összkerékhajtás
B3 (1988-1993)
A szedán és kombi-változatban kínált harmadik generáció új fejezetet nyitott a típus történetben – és nemcsak a hűtőrács nélküli frontrész miatt. A keresztben beépített erőforrásnak és váltónak köszönhetően tágasabbá vált a belső tér, a 2,8 literes, 204 lóerős VR6 motor pedig igazi sportautót faragott a családi modellből. Öt év alatt 1,6 millió példányban kelt el.
B4 (1993–1997)
Az új frontrész sokáig meghatározta a márka formanyelvezetét. A B4 emellett technológiailag is előrelépett: a merevebb karosszéria mellett az alapáron kínált első légzsák és ABS is növelte a biztonságot. Másik fontos újdonság a közvetlen befecskendezéses TDI dízel bevezetése: az 1,9 literes, 90 lóerős erőforrás akár 1300 kilométeres hatótávolságot biztosított.
B5 (1996–2005)
Az új forma nemcsak szépnek, de hasznosnak is bizonyult. A szedán kifejezetten alacsony, 0,27es légellenállási együtthatója a fogyasztásra is jótékony hatással volt – akárcsak az akkoriban a technológia csúcsát képviselő Pumpe-Düse (PD) befecskendező rendszer. A motorkínálat másik véglete a 4,0 literes, 275 lóerős W8-as volt. Emellett a prémiumkategóriás minőség egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy az ötödik generáció a szegmens megkérdőjelezhetetlen éllovasa legyen. A négymillió példányban értékesített B5 a leghosszabb, kilenc éves modellciklussal büszkélkedhet.
B6 (2005–2010)
A világszerte 1,8 millió példányban értékesített B6 bevezetésével egy újabb karosszériaváltozat került a kínálatba: a szedán és a kombi mellé megérkezett a négyajtós CC kupé. A Passat kínálatában megjelent a kettős tengelykapcsolós DSG automata sebességváltó, a 4Motion összkerékhajtási rendszert pedig immár Haldex-kuplunggal szerelték. Az autó normál viszonyok között fronthajtásúként viselkedett, de ha a körülmények úgy kívánták, a rendszer akár a nyomaték 75 százalékát is képes volt a hátsó tengely felé irányítani.
B7 (2010–2014)
A CC önálló típussá vált, de a Passat hetedik sorozata is három verziót kínált, köszönhetően az újonnan bevezetett Alltrack modellváltozatnak, amely 165 milliméteres hasmagassággal, 4Motion összkerékhajtással és off-road üzemmóddal kínál kitűnő terepjáró képességeket. A Passat modellnek immár a helyi sajátosságokat figyelembe vevő külön változata készült Kínában és Észak-Amerikában is.
B8 (2014-től)
Az Év Autójának választott nyolcadik generáció látványos módon erősítette meg a Passat referencia-szerepét saját szegmensé-ben. Az anyagválasztás és a kidolgozás minősége a prémiumkategóriát idézi, akárcsak az elérhető vezetőtámogató rendszerek sokasága. Egy másik fontos újdonság a konnektorról is tölthető hibrid-változat, a GTE megjelenése.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez