Amikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?
Hozzávalók:
- 1 komoly tradícióval rendelkező kisáru szállító alap
- 1995 cm3 négyhengeres EcoBlue dízelmotor 170Le-vel
- 1 db automataváltó
- 8 db kényelmes bőrülés
- 10 hangszórós hifi
- 8”-es színes érintőképernyő
- sok-sok extratartozék
A megjelenéshez:
- a márka jelenlegi arculatához igazodó orr-rész
- menő alufelnik
- egyedi sportos dekor
Elkészítés:
A Ford pontosan ismeri a tökéletes receptet. Nem kell messzire menni, hiszen elég, ha az alapot jelentő Transitra gondolunk, amely több mint 50 éve jelent egyet a kisáru szállítással. Tehát ezzel meg is van a tradíció, de ettől még nem lesz a teherautóból kisbusz. A cél pedig nem volt más, minthogy a Tourneora átnevezett Transitot, fel tudják emelni a VW Multivan és a Mercedes V osztály által uralt piacra. Persze vannak itt mások is, mint például az Opel Vivaro és a Renault Trafic, de már elsőre látható, hogy a Ford a felfrissített modellel a prémium kategóriát célozza.
Ennek a célnak a kisbusz minden szempontból igyekszik megfelelni. Igényes belső teret kapott az erős ráncfelvarráson átesett modell. Bármerre csak nézünk a vezetőülésből igényes anyagokat, számos rakodóhelyet találunk. Nem beszélve a középre helyezett 8”-es színes kijelzőről, melynek a kezelése pofon egyszerű, logikus és jól átlátható. USB-n keresztül csatlakoztatva a mobiltelefonunk is tükrözhető a képernyőre. A könnyű használat és jó elrendezés ugyanúgy igaz a kormányon vagy körülötte elhelyezett kezelőegységekre is. A kényelmi és vezetést támogató extra felszereltségek személyautókat megszégyenítő sora található az autóban, biztosítva a tulajdonost, hogy messze nem volt rossz döntés egy hagyományos személyautó helyett a Ford Tourneot választania. Az adaptív tempomattól, táblafelismerő rendszeren és a sávtartón át megtalálunk mindent, ami szem szájnak ingere. Olyan csemegék is az asztalra kerülnek, mint a távirányítóval működtethető állófűtés.
Az első benyomás után sem okoz csalódást az autót. Ugyan a két literes dízel némiképpen zajos, de ezt feledteti az a nyomaték és teljesítmény, amelyet gyorsítás és haladás közben rejteget. Okosan és óvatosan kell bánni a gázpedállal, mert valami elképesztő módon képes a motor gyorsítani a járgányt. Ha nem óvatoskodunk, akkor szó szerint kipörgeti az első kerekeket, és ekkor el is felejtjük, hogy buszt vezetünk. Túlzás lenne azt mondani persze, hogy a Tourneo vezetési élménye azonos egy hagyományos személyautóéval. De egy képzeletbeli skálán sokkal közelebb van egy SUV-hoz, mint egy teherautóhoz. Magasan ülünk, jól látjuk a forgalmat és az utat. Az üléspozíció talán az egyetlen negatívum, ami inkább teherautós őseire emlékeztet vezetés közben, de egyáltalán nem zavaró módon. A származásnak viszont számos előnye van. Ilyen például az a számtalan pakolóhely, pohártartó, rekesz, csatlakozó kimenet, amit ilyen mennyiségben egyetlen hagyományos autóban sem találunk. Ezek pedig hihetetlenül megkönnyítik azok életét, akik ezt a járművet választják. Lehetnek ők a klasszikus céges felhasználók, bármely shuttle service, de a 7 üléses járművek állami támogatása miatt akár egy sokgyermekes család is dönthet a Ford mellett. Előbbieknek előny a szabadon variálható belső utastér, a kétzónás klímán felül a külön hátsó hőmérsékletszabályozás, hátsó sötétítők, fóliázás. Viszont utóbbiaknak a legnagyobb előny a sok pakolóhely, a rengeteg pohár és üvegtartó, ami a Tourneoba belekerült. Ezek ugyanis nagymértékben tudják csökkenteni, az általában ilyen „kis” utasok körül keletkező káoszt. Ha olyan járművet akarunk venni, ahol úgy fér el 4-5 utas, hogy ne adj Isten csomagot is magunkkal vinnénk, akkor nincsen az a kocsi, ami jobban megfelelne ennek a célnak. Az utasok mindegyike teljes értékű ülésen ülhet, és közben még marad egy jelentős méretű csomagtartó is.
Ha valaki úgy döntött, hogy nagycsaládod szeretne, annak nem kell lemondania arról, hogy sportos, dinamikus autót vezessen. A Tourneo Connect Sport meglátásom szerint képes megadni ezt az ideális kompromisszumot. Tényleg jó vezetési élményt ad, méreteihez, súlyához mérten elfogadható fogyasztás mellett. A teszt alatt vegyes és dinamikus használatnál 9,6 literes átlagfogyasztással beérte. Nem mondom róla, hogy kevés, de figyelembe véve a méretét, az erős motort és azt, hogy nem feltétlen az aerodinamika volt a fejlesztés fókuszában, nem tartom rossznak ezt az eredményt. Hiányoltam pár apróságot, mint például az első ülések mindkét oldalára helyezett könyöklőt, mert azok csak a belső oldalon vannak vagy az oldalsó ajtók elektromos nyitási lehetőségét. Ami azért nem fölösleges kötözködés, mert ezek azok a finomságok, amitől igazán prémium a prémium.
A külső ráncfelvarrás nagyon jót tett a kocsinak, határozottan sokat dob a megjelenésen az új, lakk fekete hűtőrács, a xenon fényszórók és az igazán vagány kerekek. Kicsit túlzás a matricázás, de valahogy ez sem mutat rosszul a sportbusznak, viszont a krómkeretbe foglalt kulcslyuk a vezetőülésnél, csúnyán elhelyezett és lényegében fölöslegesen kiemelt díszítés.
A tesztelt modell ára az extrákkal együtt 15,1M Ft volt, a Sport felszereltség induló ára 13,1M Ft. Ez első hallásra soknak tűnhet, de figyelembe a rengeteg kényelmi funkciót, motort és a versenytársak ajánlatát a hasonló modellekre, egyáltalán nem tartom rossznak. S őt ez egy kifejezetten versenyképes ajánlat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez