Bende Adrienn neve a szépségipar helyett az autósporttal fonódott össze. Az egykori Miss Universe Hungary a magyar női autóversenyzés motorja.
Miss Sebesség
Bende Adrienn neve a szépségipar helyett az autósporttal fonódott össze. Az egykori Miss Universe Hungary a magyar női autóversenyzés motorja.
Ez a sorozat magyar sajátosság vagy van máshol is a világon? Másfél éve fogalmazódott meg bennem, hogy kéne rendezni egy kizárólag nőknek szóló autóversenyt. Kiskorom óta szeretem az autókat és a száguldást, figyelemmel kisérem a Formula-1-et, csupán azt nem értettem, ez miért csak a férfiak privilégiuma. Az Uniqa Lotus Ladies Cup egy beteljesült álom, amin nagyon sokat kellett dolgozni, hiszen egyedi ötletről beszélünk, sehol máshol a világban nincs ilyen jellegű női verseny. Azt mondtad női verseny, mégis leginkább közismert nők játékának tűnik. Mindenki azt hiszi, hogy ez egy „celeb móka”, hogy csak ismert nők szállhatnak versenybe a kupáért. Ezek téves információk. Bármely nőtársam, aki kedvet érez a versenyhez, a száguldáshoz, a gyönyörű autókhoz és egy szuper társasághoz, csatlakozhat hozzánk a megfelelő felkészítés és pályaismereti tréning után. Tapasztalat hiányában is várjátok a vállalkozó szellemű hölgyeket? Persze. Amire szükség van az elszántság, vakmerőség és versenyszellem. A Magyar Nemzeti Autós Szövetség által jóváhagyott versenyzői jogosítványt már a felkészítési időszakban szerzi meg a versenyzőjelölt. Ezalatt tanulja meg a zászlós jelzések jelentését, majd edzések következnek, ahol profik tanítanak autóvezetési technikát, finomságokat. Nyilván van komoly anyagi vonzata is ennek a hobbinak. Igen rugalmasak vagyunk ilyen tekintetben, személyre szabott árat kalkulálunk versenyzőinknek. Az autót természetesen meg is lehet vásárolni, ám, ha valaki szezon közben csatlakozik, érdemes inkább bérelni. Most hányan versenyeztek a 2012-es kupáért? 11-12 versenyző van, de ez versenytől függ, mert nem kell az egész évadot végignyomni. Ha valaki a felénél száll be, akkor sincs gond. Persze a pontversenyben nem tud lépést tartani az, aki csak az élményért csatlakozik. A kemény magnál, akik az egész évadot végigcsinálják, komoly verseny alakul ki, futamról futamra változnak a pozíciók, elképesztően izgalmas dolog ez. Nemzetközi szinten hogy áll a magyar női autóversenyzés? Azt kell, hogy mondjam, egyedülállóak vagyunk. Kuriózumnak számítunk azzal, hogy létrehoztunk egy kizárólag nőket felvonultató autóversenyzői klubot. Van rengeteg versenyző hölgy, ám koedukált mezőnyben indulnak. Célom a későbbiekben ezeket a nőket egy csokorba terelni, és nemzetközivé tenni a Lotus Ladies Cupot. Most Közép-Kelet Európában próbálunk terjeszkedni, volt már verseny idén Ausztriában, a következő futam pedig Szlovákiában lesz egy hónap múlva. Nem nehéz egy időben versenyezned és dolgoznod is? Nagy kihívás, az biztos. Amellett, hogy ringbe szállok, a kivitelezéssel, a versenyek szervezésével, lebonyolításával is foglalkoznom kell. Néha nem tudom melyik oldalra kéne állnom: ha például baleset történik, sokszor nem mondhatom el úgy a véleményem, ahogy azt szeretném, hiszen egy harmonikusan működő gépezetet kell üzemeltetni, nincs helye acsarkodásnak. Sokat cikkeztek Kapócs Zsóka balesetéről. Veszélyes játék ez? Zsóka még új, de ígéretes versenyző, és nagyon becsülöm benne, hogy nem hagyta abba, hogy küzd a baleset ellenére is. Hazugság lenne azt mondani, hogy nem veszélyes, de az összes autós sport az. Mi lendületautókkal versenyzünk: 140 lóerős és 800 kilósak a Lotusok. Egészen másképp kell bevenni a kanyarokat, mint egy nehéz, tekintélyt parancsoló monstrummal. Pici, könnyű és kecses autók, épp ezért nagyon kell koncentrálni, mert könnyen baj történhet egy apró figyelmetlenségből. Hozzá kell tenni, hogy ezek a Lotusok nagyon jól kezelik az ütközéseket, mert a karosszéria felfogja az ütközés erejét. Bukócsövezve vannak, hiszen direkt versenyzésre alakították át őket, vagyis nem sima utcai autókról beszélünk, hanem vérmes kis ékszerdobozokról. |
Igaz, hogy ültél már F1-es autóban? Tavaly a Lotus csapat a Hungaroringre látogatott, és kaptam egy meghívást, hogy kipróbáljam néhány kör erejéig a Formula-1-es autót. Izgultam, és nagyon féltem, mert azt mondták, hogy annyira kemények a pedálok, hogy esélyem nem lesz elindulni vele. A kuplungot úgy kell felengedni, hogy szinte remeg a lábad, de csodával határos módon elsőre sikerült elindulnom vele. Hat kört mentem, de nagyon hamar elrepült az idő. Szédületes élmény volt! Ismertem a pályát, szerencsére tudtam, hogy milyen ívben vegyem be a kanyarokat. Mindenesetre a 700 lóerő felejthetetlen élmény volt. Egy olyan törékeny lánytól, mint te, kicsit távolinak tűnik ez az extrémitás, az autók iránti szerelem. Persze, nagy a kontraszt, de nincs ezzel baj. Volt, hogy férfiakkal csináltunk tesztvezetést – mi vezettünk, ők pedig az anyósülésen élvezték a száguldást. Öröm volt látni a csodálkozó arcokat. Összességében pozitívan élik meg a férfiak, vagánynak tartják, nem félnek, hogy pozíciót veszítenek. Férfias sport és munka ez, de van az életemnek másik oldala is. Titokzatosan hangzik. Mivel foglalkozol a Lotus Ladies Cup mellett? Egy alakformáló speedfitness szalont üzemeltetek (Studio 74, 1134 Bp., Róbert Károly krt. 70-74). Ez most nagyon divatos, ám úgy gondolom, hogy szuper mozgásforma, különösen azoknak, akiknek nincs idejük nap, mint nap edzőterembe járni. Én is szívesen edzem magam ezzel a módszerrel, amely az autóversenyzéshez is biztosítja a kondíciómat. Fotó: Eve Deak Photography Betűk: Pákozdi Nóra A helyszínért köszönet a Buddha Bar Hotel Budapestnek |
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez