Pontosan két évtizeddel ezelőtt lépett színre az első Porsche Boxster. A középmotoros sportautó azóta is töretlen népszerűségnek örvend és immár 20 éve felülmúlhatatlan vezetési élménnyel ajándékozza meg a roadsterek rajongóit. Idén színre lépett a széria következő generációja, a Porsche 718 Boxster és 718 Boxster S. Az újdonságok máris elérhetőek a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben.
Nem csupán a legendás 718 elnevezés teszi kiemelten fontossá a frissülést: a turbóval lélegeztetett, vadonatúj fejlesztésű négyhengeres boxermotorok debütálásával ismét szintet lépnek a Boxster modellek.
Az idei Genfi Autószalonon leleplezett generációtól, jobban mondva erős ráncfelvarrástól kezdődően a Porsche belépő szintjét képviselő Boxster illetve Cayman típusai nevükben a 718 számkódot kapják meg, amivel az 1950-es években gyártott középmotoros, szintén négyhengeres, sikert sikerre halmozó elődre kíván utalni a gyártó.
A frissítés középpontjában természetesen a feltöltött erőforrások állnak, a Porsche teljesen új fejlesztésű négyhengeres boxermotor családja 2,0 és 2,5 literes lökettérfogattal lesz elérhető. Az alapot jelentő Boxster lemezei alá a kétliteres verzió kerül, amely 300 lóerőt és 380 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére. Az új motor remek képességeit jelzi, hogy a csúcsnyomaték már 1950/perces főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, egészen 4500/percig. Mindez egyben azt is jelenti, hogy az alapkivitel a korábbi 2,7 literes hathengeres szívómotoroshoz képest 35 lóerővel, illetve 100 Nm-rel lett izmosabb.
Az opcionálisan elérhető, hétsebességes duplakuplungos PDK váltóval, illetve a Sport Chrono csomaggal kiegészülve már a Boxster alapváltozata is 4,7 szekundum alatt futja meg a 0-100 km/h-s sprintet, 0,8 másodpercet verve a szívó elődre. A végsebesség 275 km/h-ban állapodik meg.
Mindeközben a Boxster S a nagyobbik, 2,5 literes négyhengeres turbós boxermotort kapta meg, amely változó geometriájú turbófeltöltőjével a szegmensben egyedülálló technológiai csomagot kínál. Az erőteljesebb verzió 350 lóerővel és 420 Nm-es maximális forgatónyomatékkal érkezik, utóbbi 1900-tól egészen 4500/percig áll rendelkezésre.
Ebben az esetben a korábbi 3,4 literes szívó hathengeres Boxster S modellhez viszonyítva ugyancsak 35 lóerős teljesítménygyarapodást, valamint 60 Nm-nyi plusz nyomatékot könyvelhetünk el. PDK-val és Sport Chrono csomaggal ebben az esetben már 4,2 szekundum alatt teljesíthető a 0-100 km/h-s gyorsulás (ez 0,6 szekundummal kevesebb, mint az előd esetében), míg a csúcssebesség 285 km/h.
A Porsche vadonatúj négyhengeres turbós boxermotorjai nem csak bivalyerősek, de hatékonyak és takarékosak is, amit az általánosan érvényes 13%-os fogyasztáscsökkenés igazol. Magáért beszél, hogy az előírt ciklus alapján még a csúcsverzió is beéri mindössze 7,3 liter benzinnel 100 km-en vegyes használatban. Alapesetben mindkét motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár, opcionálisan pedig a Porsche továbbfejlesztett duplakuplungos PDK automataváltói is elérhetőek hozzájuk.
A Porsche kiemelte, hogy a futóművön, illetve a segédkeretek kialakításán is módosítottak a mérnökök az új motorok miatt, hogy az ideális súlyelosztás továbbra is fennmaradhasson. Emellett új az elektromechanikus szervokormány is, amely 10%-kal direktebb a tökéletes vezetési élmény érdekében. Azok, akik ennél is többre vágynak, választhatják az állítható lengéscsillapítású PASM (Porsche Active Suspension Management) rendszert, amely az alkalmazkodó képesség mellett 10 mm-es ültetést is tartalmaz. A kínálatban szerepel egy még sportosabb futómű is, amely további 10 mm-rel csökkenti a szabad magasságot.
Nem esett még szó a frissítéssel járó kozmetikai megújulással, ami ugyancsak jelentős: a gyártó elmondása szerint a csomagtérfedélen, a szélvédőn és a vászontetőn kívül gyakorlatilag minden új. Ennek megfelelően az első és a hátsó lámpatestek is, illetve néhány ponton élesebb, szögletesebb vonalakat fedezhetünk fel a 718 Boxster sorozaton, míg az utastérben az áttervezett kormánykerék és légbeömlők, valamint a legújabb generációjú, nagyfelbontású érintőképernyővel szerelt PCM multimédiás központi rendszer jelzi a frissítést. A PCM immár teljes körű kapcsolódási lehetőségeket, online szolgáltatások armadáját és teljesen új kezelési felületet kap, amely támogatja a többujjas érintést is. Az alap rendszer ráadásul szériában jár az autóhoz, csak a különböző modulokért (navigáció, online szolgáltatások stb.) kell külön fizetni.
A 718 Boxster a genfi premiert követően máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. A 300 lóerős Boxster alapmodell indulóára forgalomba helyezéssel együtt bruttó 18,74 millió forint, miközben a gazdagabban felszerelt, 350 lóerős Boxster S-ért minimum 22,87 millió forintot kell fizetni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez