Egyre többet hallani és olvasni arról, hogy az villanyautózásban a jövő, azonban rengetegen még mindig fenntartásokkal kezelik a témát, és kicsit tartanak tőle. Pedig egy teljes értékű autót kapunk, ha elektromosra váltunk, sőt talán még annál is többet. Ráadásul ezt teljes meggyőződéssel állítjuk, ugyanis lehetőségünk volt egy hétig tesztelni a 2. generációs Nissan Leaf-et, amely bőven okozott meglepetéseket.
Nem ez volt az első elektromos autó, amelyet próbára tehettünk, azonban ez volt az első olyan alakalom, amikor egy egész hétig tesztelhettük, hogy milyen lehetőségeket is rejt magában ez a típus. Amit elsőként le kell szögeznünk, az az, hogy a jó dolgokhoz nagyon hamar hozzá lehet szokni, és éppen így történt ez velünk a Nissan Leaf esetében, ugyanis a teszt után visszaülni a robbanómotoros autóba cseppet sem volt felemelő érzés.
Az egyik legfontosabb tapasztalatunk, hogy dugóban ülve sokkal nyugodtabbak lehetünk, ugyanis nem jár a motor, így nem fogy az üzemanyag, nem termelődik káros kipufogógáz, azonban például a klíma mégis tökéletesen teszi a dolgát, minimális energia felhasználással. A mi kis teszt Leaf-ünk 40KW-os akumlátorral volt szerelve, amely azt jelenti, hogy egy teljes töltés esetén kb. 240-260 km-es hatótávot mutat a tippelő óra. Ráadásul normális, 50-90 km/h sebességgel haladva ezt akár túl is teljesíti. Az autópálya tempónál kicsit megemelkedik az energia felhasználás, de egy kényelmes 110km/h sebességgel szintén teljesíthető a 240 km hatótávolság, amely országunk méreteit figyelembe véve egy egészen biztató szám. Így elsősorban azok számára lehet tökéletes társ, akik városon belül, vagy az agglomeráció és a város közötti mozgáshoz szeretnék használni, de lássuk be, hogy egyébként sincsenek hazánkban túl sokan, akik naponta 200 km-nél többet autóznának.
Jelenleg még számos helyen tölthetünk ingyen, akár villámtöltőkön is, ahol a pár százalékosra merült autónkat 40 perc alatt 80%-ig tudjuk tölteni. Elméletben azt gondolnánk hogy ez sok macerával jár, de a gyakorlatban semmilyen hátrányát nem tapasztaltuk, ugyanis gondoljuk végig logikusan, hogy éppen csak annyira kell előre gondolkoznunk az elektromos töltés esetében, mint amikor tankolásra van szükségünk. Ráadásul akkor sem kell megijedni, ha nem találunk ingyenes töltési lehetőséget: ha fizetős töltőt használunk, akkor is nagyon kedvező, számításaink szerint a költség 100 km-re vetítve kb. 2,5 literes benzinfogyasztásnak felel meg.
Arról se feledkezzünk meg, hogy amennyiben az elektromos autózás mellett tesszük le a voksunkat, akkor a környezetvédelemért is teszünk, amelyre lássuk be, egyre égetőbb szükség van.
A Nissan Leaf formaterve futurisztikus, ezzel is prezentálva a jövőbemutatást, az utastér tágas és kényelmes, emellett pedig a csomagtartó is korrekt méretű, így akkor sem lehet okunk panaszra, ha nyakunkba vesszük az országot. Összességében egy élhető városkép vízióját vetíti elénk, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez