Kulcsszó keresés /


Sportolók vállán a teher – Vállsérülések az Olimpián és azon túl

  • 2024. augusztus 21.

Az olimpiai részvétel és egy előkelő eredmény elérése érdekében a sportolók minden erejüket és tudásukat latba vetik, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. De a túlzott erőfeszítés gyakran sérülésekhez vezet. A vállízület számos sportág esetén fokozott terhelésnek és sérülésveszélynek van kitéve, ami nem csak az élsportolók számára jelent komoly kockázatot. A különböző vállproblémák az átlagemberek életét is megnehezíthetik. Ma már azonban Magyarországon is elérhetők olyan innovatív műtéti és műtétmentes megoldások, amelyekkel eredményesen kezelhetők a sérülések, illetve a balesetek vagy a kor előrehaladtával kialakult vállproblémák. Ennek ellenére a vállprotézis-beültetések száma Magyarországon évente még mindig 1000 alatt van, holott az amerikai minták alapján 5 és 10 ezer közötti esetszám lenne indokolt. Ez azt jelenti, hogy sok magyar szenved tovább feleslegesen, nem tudva arról, hogy a megoldás elérhető közelségben van.

olvass tovább

Talán a legjobb Suzuki motor – Suzuki GSX-S1000GX

Bátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.

olvass tovább

Bűnre csábít – BMW S1000RR

Feltankolva 197 kilogramm, maximális teljesítmény 210 lóerő, amelyet 13750-as fordulatszámon ad le a 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk. A 113 Nm-es nyomatékmaximumot pedig 11000-es fordulatszámnál éri el ez az elképesztő masina. 3,2 másodperces gyorsulás, 303km/h végsebesség. Ezek után nem is kell többet mondanom, hogy kiderüljön, a BMW S1000RR a versenypályákra született.

olvass tovább

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.

olvass tovább

Kell valami vadság – BMW S1000R

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.

olvass tovább

Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000

Azonos alapokra építve, de mégis két teljesen külön egyéniség járt nálunk az elmúlt két hétben. A meztelen S1000 és a túraruhába öltöztetett S1000 GT. Nagyon nehéz választás elé állított bennünket, hogy melyiket szeressük jobban, hiszen a stílus maga az ember, akarom mondani a motor. A vadságot, vagányságot kedvelők egyértelműen a naked, a végtelen kanyargós aszfaltcsíkot és a túrákat kedvelők pedig a GT változatot fogják jobban szeretni.

olvass tovább

100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

Világjárvány, chiphiány és rengeteg kellemetlen tényező, amely az autóértékesítésre, illetve az autópiacra hatott az elmúlt pár évben. Az egész piac olyan, mint egy felbolydúlt méhkas és több minden történik egy-két év leforgása alatt, mint az azt megelőző évtizedben. Mi a kiút, merre van az előre?

olvass tovább

Szakállat növeszt a tatabányai abroncsgyár

  • 2019. november 15.

Minden dolgozóját arra bíztatja a Bridgestone, hogy dobja el a borotváját és növessze meg arcszőrzetét novemberben. Az abroncsgyártó így igyekszik rávenni a több mint 1000 férfi dolgozóját, hogy vegyenek részt az egyik leggyakoribb daganatfajta, a prosztatarák szűrésén.

olvass tovább