MOBILITY


Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

olvass tovább

Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

Várható volt, hogy a remekbe sikerült X-ADV után a Honda nem fog megállni és kisebb, olcsóbb szegmensek felé is el fogja vinni a remek receptet. A Honda ADV350 mondhatjuk azt, hogy a kistestvére az X-ADV -nek. Van persze kompromisszum, de ha az árcédulát is megnézzük, akkor talán még jobb ár/érték aránnyal találkozunk.

olvass tovább

A motorkerékpárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, így a használt motorok piacán is egyre több az átverés - így kerülheti el ezeket

  • 2022. július 10.

Ahogy a Covid-járvány idején az ellátási láncok válságba kerültek, az új autók egyre kevésbé voltak elérhetők, és egyre többen kezdtek el a motorkerékpárok piacán keresgélni. A használt motorkerékpárok azonban kockázatos befektetésnek bizonyulhatnak - sokkal nagyobb valószínűséggel kerülnek balesetbe, és ennek következtében a vásárlók jobban kockáztatják, hogy sérült járművet kapnak, mint az autók esetében.

olvass tovább

7 érdekesség a frissen megújult Csepel kerékpár márkáról

  • 2022. július 09.

Nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy Magyarországon a Csepel bicikliket mindenki ismeri és jó eséllyel minimum egy – ha nem sokkal több – gyerek- és fiatalkori emlékünk is kapcsolódik hozzá. A közel 100 éves márka új modelljei a mai igényekhez igazodva is megállják a helyüket. A most megújult arculat és website pedig a jól ismert vagányságot követik. Az ünnepi alkalomból összegyűjtöttünk hét képet és érdekességet Magyarország első kerékpár márkájáról.

olvass tovább

Ruhával vagy ruha nélkül? – Suzuki GSX-S1000 GT és GSX-S1000

Azonos alapokra építve, de mégis két teljesen külön egyéniség járt nálunk az elmúlt két hétben. A meztelen S1000 és a túraruhába öltöztetett S1000 GT. Nagyon nehéz választás elé állított bennünket, hogy melyiket szeressük jobban, hiszen a stílus maga az ember, akarom mondani a motor. A vadságot, vagányságot kedvelők egyértelműen a naked, a végtelen kanyargós aszfaltcsíkot és a túrákat kedvelők pedig a GT változatot fogják jobban szeretni.

olvass tovább

Az elektromos családi – Peugeot eRifter

Az SUV/crossover előretörésével és népszerűvé válásával egyes kategóriák jelentősen háttérbe szorultak. Az MPV-k, vagy közismertebb nevükön egyterűek, szépen-lassan kikoptak az egyes márkák kínálatából. Mint utolsó bástya, a kisáruszállítókból átalakított személyautók maradtak. A Stellantis csoport egycsapásra elektrifikálta ezt a kínálatot. Jó döntés volt-e ez a lépés, illetve van-e külön arculata a Peugeot-nak a többi márka között? Többek között erre kerestük a választ.

olvass tovább

Pávatoll – BMW X4 M Competition

Vannak dolgok, amelyekről nem lehet vagy nem érdemes a szexualitás, az ösztönök említése nélkül se írni, se gondolkodni. Vannak dolgok, amelyekről nem érdemes racionálisan dönteni, csupán tiszta érzelemből. Vannak dolgok, amelyek új dimenziót adnak a saját magunk elé tűzött céloknak. Mindez egyben az X4 M Competition. Egy újabb autó, és félek tőle, hogy az egyik utolsó, a mai elektrifikált világban, amely a legvágyottabbak közé került a saját listámon.

olvass tovább

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

Ha Lexus, akkor hybrid, legalábbis ez az általános beidegződés. Most viszont, hogy már szinte minden márka, a tömegtől a prémiumig, megjelent legalább egy, de inkább számos elektromos hajtású modellel, így a Lexus sem tehetett mást. A Toyota/Lexus mindig a saját útját járta, járja, ezt bizonyítja, hogy övék volt az első hybrid, illetve már szériában gyártanak üzemanyagcellás autót is. Az UX300e pedig azért kellett, hogy a világ legnagyobb autógyára ilyen hajtással is fel tudjon mutatni valamit.

olvass tovább

El M-es BMW – BMW i4 M50

A BMW Motorsporttól, amelyet röviden M-nek hívunk, azt szokhattuk meg, hogy hatalmas köbcentis, jellemzően biturbó motorokkal felvértezett, optikailag is egyedi, szupergyors csúcsgépeket készít. Az optikai tuning megmaradt, a villámgyors sebességért pedig ezúttal már villanymotor felel. Nincs, vagy éppen más a hang, más a gyorsulás érzése. Vajon képes lesz-e az M géneket ez a meghajtás átadni?

olvass tovább