Szárazföldi jachtozás - Dembell-élmény
Szárazföldi jachtozás talán ezzel a kifejezéssel lehet a legjobban megragadni a Dembell-élményt, mert a 12 méter hosszú, 26 tonnás lakókocsikat hasonló módon lehet használni, mint a jachtokat.
olvass továbbSzárazföldi jachtozás talán ezzel a kifejezéssel lehet a legjobban megragadni a Dembell-élményt, mert a 12 méter hosszú, 26 tonnás lakókocsikat hasonló módon lehet használni, mint a jachtokat.
olvass továbbSzubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.
olvass továbbA Volvo teljesen elektromos járművének értékesítése nem is olyan régen, 2021-ben indult. A C40 Recharge duplamotoros változata alig 1,5 éve járt nálunk. A relatív rövid eltelt idő ellenére jelentős fejlesztésen esett át a modell, amely miden szempontból pozitívan hatott a használatára. Módosult a hajtás, javult a töltés és az elméleti hatótáv is növekedett.
olvass továbbVan a környezetedben vegán? Nekem van és őszintén szólva az ég világon semmi bajom vele/velük. Mindenki úgy éli az életét, ahogyan szeretné és abban találja meg a boldogságát, amiben jónak látja. Hogy miként jön a vegán az elektromos autózáshoz? Mert az elektromos autós ugyanolyan, mint a vegán. Szinte csak erről beszél és ami a legtöbb esetben még jellemző, meg is akar győzni, hogy vedd át a világnézetét. Hát én sem jehovista nem lettem eddig, sem vegán, sem megszállott elektromos autós. Pedig hiszem Istent, nincs bajom azzal, ha éppen nem eszem húst és jónak tartom az e-autókat. De mindegyiket a helyén kezelem.
olvass továbbKeret nélküli ajtók és a kategória legalacsonyabb modellje. Ha másnem, ezektől lesz a Peugeot 508 a legsportosabb megjelenésű üzleti szedán. De ez csak a kezdet, hiszen, ha a rendkívül alacsony padlószint miatt nagyot hajolva beülünk az autóba, az átlagnál kisebb és nagyon direkt kormányzás fokozza a sportos hangulatot. Ezenfelül pedig a 225 lóerős hybrid rendszer a villanymotorral támogatva egy igazán jó gyorsulási élményt is képes okozni. Mindezt egy prémium minőségű környezetben. Mi kellhet még?
olvass továbbNem is végződhetett volna jobban az év, mint minden idők legerősebb Ford Rangerjének tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől is, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.
olvass továbbHa 2023, akkor továbbra is SUV, ha BMW, akkor X5, ha pedig meghajtás, akkor plug-in hybrid, azaz PHEV. Nagyjából ez írja le továbbra is a preferencia sorrendet manapság. Mondhatnánk, hogy véletlen, de egyáltalán nem az és nem is szerencse dolga. A BMW X5 egy fantasztikus autó és egycsapásra meggyőz mindenkit, aki kipróbálja. Többek között ezeknek az állításoknak szerettem volna utánajárni a teszthét alatt.
olvass továbbA Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.
olvass továbbMindenképpen érdekes, hogy a nagy kategóriás cupé szegmenst nem a Mercedes alapította, hiszen jellemzően ettől a márkától szoktuk meg azt, hogy új irányokat indít. A bajor versenytárshoz képest 7 évvel később, 2015-ben jelent meg a GLE Coupé. A kategóriában, amely valójában a hivalkodásról szól, két fontos dologra kell odafigyelni. A teljesítményre, hogy a tank méretű járművek gyorsan haladjanak és természetesen a formára, hogy a tankok sportautónak tűnjenek. Bár nem volt a Mercedes az első, de 2023-ra kimondható, hogy minden hátrányt ledolgozott, sőt.
olvass továbbSok-sok korszakot éltünk meg azzal kapcsolatban, hogy mi az ideálisnak mondható családi autó. Természetesen ennek korlátja leginkább a pénztárca, amely akárhogyan panaszkodunk, azért szerencsére egyre nagyobb. Bár egyértelmű és érthető, hogy a várakozásaink ezzel kapcsolatban jóval nagyobbak. A Citroën ugyan soha nem volt benne az első ötben a márkák közötti eladási darabszám sorban, de mindig is jelentős tényezőnek számított. A C4 X esetében pedig olyan autót alkottak, amely szinte minden szempontból az ideális, most divatos családi autó szempontjainak felel meg.
olvass továbbEgy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.
olvass továbbA 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.
olvass továbbHívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.
olvass továbbHa azt a benyomást akarod kelteni, hogy visszafogott, elsősorban a család szállítását szolgáló autót tartasz a garázsban, ahol természetesen a környezetvédelmi szempontok elengedhetetlenül fontosak a számodra, miközben a kisördög, aki igazán befolyásol, akkor a KIA EV6 GT neked készült. A képességek és a külcsín bizony ebben az autóban találkozik a legkevésbé, hiszen egy brutális sportautó az EV6 GT.
olvass továbbMár igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!
olvass továbbMásodik alkalom, hogy a Dacia Jogger nálunk vendégeskedett. A Renault csoport budget autója ezúttal olyan oldalát mutatta meg, amire ritkán lehet számítani. Sokszor felmerül a kérdés egy típus esetében, hogy kik a versenytársak. Ezúttal a Jogger új funkciójával gyakorlatilag versenytárs nélkül maradt, vagy ha nagyon tágítjuk a kört, akkor kétszer, háromszor drágábban találunk ellenfelet. A Jogger tehát nem csak felszereltségében, hanem képességeiben is extrémet mutat.
olvass továbbA mai tesztünk szó szerint a múltba repít vissza. Igaz nem a nagyon távoliba, csak ide a közelmúltba, de 2 év manapság történelminek tekinthető az autóiparban. Tehát, ha úgy tetszik, kerestünk egy még árlistán található dinoszauruszt a szó szoros és távoli értelmében. A teszttel pedig bizonyítani szerettük volna, hogy ezeknek a lényeknek a kora még nem járt le, csak a marketingjük lett sokkal gyengébb.
olvass továbbA Honda legújabb modellje a ZR-V a makacsság szimbóluma. Mintha azt szeretné kifejezni a márka, hogy képes egy jó autót alkotni, de ellenáll az összes mainstream hullámnak. Itt az SUV, amire vágytok, de csak az vásárolja meg, aki amúgy is Hondát akart venni. Ha pedig így döntött, fizesse is meg alaposan az árát. Mondom mindezt azért, mert egy alapvetően kiváló kocsit mélyen lehúz pár, elsősorban marketinggel kapcsolatos körülmény.
olvass továbbTeljes meggyőződéssel mondhatom, hogy a bajor márka, a BMW, az X6 esetében egyszerűen nem tud mellé nyúlni. 2008 óta van velünk az X6, amely bevezetése óta talán a legmegosztóbb típusa a palettának. Szimbóluma a luxusnak, az extrovertált stílusnak és a gazdagságnak. Legalább annyira ellentmondásos, mint amennyire egy különleges, vágyott SUV sokak számára. Lehet utálni, lehet szeretni, de sokkal inkább irigykedni lehet érte, hogy mi magunk nem ilyen járművel koptatjuk az aszfaltot.
olvass továbbÚj márkalogó és új típust jelölő nomenklatúra. Legalább ennyit, de még sokkal több újdonságot vonultat fel a 2022-es év autója. A vadonatúj moduláris platformra készült KIA újdonság így lassan 2,5 évvel a megjelenése után is igazi különlegességnek számít. Nem csoda, hiszen a KIA mindent újratervezett a modell megalkotásakor, amely első azon legalább 9 tisztán elektromos modell közül, amelyet a márka a következő években piacra kíván dobni. A cikk születésekor már túl is vagyunk a második ilyen modell, az EV9 bemutatóján.
olvass tovább