Stílus és Borászat
A Borfeszt több lett, mint a bor ünnepe! Valójában túlnőtte magát, és az időszak egyik legtrendibb rendezvényévé avanzsált.
Lezajlott a 28. Budapest Borfesztivál a fenséges Budai Vár adta miliőben. A gyönyörű környezet adta adottságok, a múlt és a jövő felidézése, és a rengeteg program által a szakmaiságon túlnyúló igazi fesztivállá nőtt. A manapság már fancy-nek mondható rendezvény elsősorban ugyan a bor és a borászat ünnepe, de kétségtelenül nem csak a szakmai érdeklődőket, és a bor rajongókat vonzza. A több mint 200 kiállító, a több ezer kóstolható bor, és a különféle kulináris élményt biztosító stand a társadalmi érintkezés fellegvárát tudja garantálni.
Erre a rendezvény szervezői is nagy hangsúlyt fektettek, hiszen a szüreti felvonulás, a színpadokon szinte folyamatosan zajló előadások, a különféle játékok remek kikapcsolódást biztosítottak. Akár barátjával, barátnőjével, akár baráti társasággal érkezett bárki, megtalálhatta a borpárját a Pár Borpár játékkal, ami nem csak bor-profiknak szólt, és lehetőséget nyújtott a Párosan szép az élet nedűbe oltott élményének kipróbálására. A borászok standjainál megtalálható játék borpárjai nagyon hasonlítottak egymásra, majdnem úgy, mint az életben is a párkapcsolatokban, de mégis megtapasztalható volt a karakterükben fellelhető különbség.
A fesztivál bővelkedett olyan lehetőségekben is, amik kifejezetten csábították az embereket a felhőtlen beszélgetésekre, akár szakmai, akár csak baráti jelleggel bírtak. Ilyen volt például az exkluzív Budapest Terrace-on ülve, ahol némi felárral, de nyugalmasan elfogyaszthatott bárki egy romantikus ebédet vagy vacsorát.
A jegyárak egyértelműen a minőségi rendezvény kategóriát mutatták, amivel igazából meg is szűrték azt a közönséget, aki a szakmai résztvevőkön kívül el tudott látogatni a Budai Várba. Ettől függetlenül a rendezvény négy napján olyannyira megtelt a fesztiválhelyszín, hogy szinte gombostűt sem lehetett leejteni.
Ez az életstílust is hirdető rendezvény vonzotta a bloggerek, influenszerek, és újságírók hadát is, akik vagy szakmai kíváncsiságból, vagy pedig szimplán a részvétel miatt képviselték magukat. Egyszerűen menő dolog selfie-t készíteni egy-egy jónevű borászat előtt, vagy az éppen divatos street food választékkal és ismert képviselőivel. Nem is volt meglepő a számtalan pózoló fiatal, a lépten-nyomon fotózgató, csinosan öltözött, party sminkkel ellátott hölgy, vagy az éppen legújabb divat szerint öltözött, trendire szabott férfi. A klasszikusnak számító Budai Vár látképe előtt logózott borspohár képek pedig teljesen elárasztották az online felületeket.
Ezeknek az alapvetéseknek köszönhetően teljesen egyértelmű, hogy borgőzös hangulatba áztatott, laza simulékonysággal lehetett kapcsolatokat is teremteni, legyen az szakmai, vagy éppen személyes jellegű. Nyilvánvaló tény az is, hogy a fesztivál, mint minden nagyobb közösségi rendezvény, vonzotta azokat, akik kifejezetten az ott megszerezhető élményekért, új ismeretségek megszerzéséért keresték fel a rendezvényt.
Hogy trendi-e a Budavári Borfesztivál? Nem kérdéses. Stílus és Borászat, Style és szakmaiság finoman cizellált elegye, melynek élménye kétségtelenül elragadó.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez